WIADOMOŚCI

Hulkenberg jedzie bez systemu F-duct
Hulkenberg jedzie bez systemu F-duct
Jak się okazało tylko jeden z bolidów Williamsa jeździł we wczorajszych kwalifikacjach z systemem F-duct. Nico Hulkenberg po sprawdzaniu systemu w treningach zdecydował się na start w GP Europy bez nowego układu, gdyż miał problemy ze sterowaniem systemem kolanem.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Co ciekawe w trzeciej części sesji kwalifikacyjnej młody Niemiec uzyskał dokładnie ten sam czas co Rubens Barrichello- 1:38.428. Hulkenberg uzyskał jednak swój wynik wcześniej i to on ruszy dzisiaj z ósmego pola.

„Nikt nie spodziewał się, że będę przed Rubensem dzisiaj, ponieważ on był szybszy ode mnie przez cały weekend” mówił w Walencji Hulkenberg.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

8 KOMENTARZY
avatar
michal669

27.06.2010 12:46

0

Sterowanie systemu kolanem, OWNED. Inny zespół - inna technika włączania.


avatar
gobl

27.06.2010 12:46

0

To chyba ten system niewiele daje w przypadku williamsa


avatar
skylinedrag

27.06.2010 12:49

0

Nie byłoby prościej gdyby dodali trzeci pedał? bo z tym kolanem to niezła ekwilibrystyka :P


avatar
gobl

27.06.2010 12:56

0

nie bo oni zatykają kolanem dziurę, jakkolwiek to brzmi, to nie jest jakaś mechaniczna część


avatar
skylinedrag

27.06.2010 12:59

0

Acha to najbardziej prawdodobne To im tam musi nieźle zawiewać po jajkach jak ta dziura jest otwarta :) Merc ma coś na pokrętło więc chyba mechaniczna część


avatar
sever

27.06.2010 13:22

0

Regulamin zabrania aerodynamiki sterowanej przez kierowcę a kanał F służy do wentylacji kokpitu i tylko przypadkowe przysłonienie wlotu kolanem powoduje że powietrze wydostając się niweluje przepływ nad tylnym skrzydłem. :-)


avatar
fabian

27.06.2010 13:29

0

To czemu jak Hamilton jedzie na prostej ma policzki nadęte jak trąbkarz? Oni (W McL) sami dmuchają na spoiler?:D


avatar
pawel123

27.06.2010 13:31

0

kanał F - (F-duct) - rozwiązanie techniczne stanowiące sprytne obejście przepisów Formuły 1 odnoszących się do możliwości wpływania na własności aerodynamiczne bolidu. Specjalny kanał biegnie wewnątrz monokoku, od wlotu w jego przedniej części (w górnej części nadwozia, mniej więcej pomiędzy przednimi kołami), wzdłuż kierowcy, do wylotu nad tylnym skrzydłem. Został on zastosowany po raz pierwszy w sezonie 2010 przez zespół McLaren w samochodzie typu MP4-25. W okolicy lewego kolana kierowcy znajduje się w tym kanale otwór, który kierowca może przymykać lub otwierać kolanem. Po otwarciu powietrze wydobywa się z niego do kokpitu, a gdy jest zamknięty, strumień powietrza trafia nad skrzydło i wywołuje dodatkową siłę dociskającą, dzięki czemu stwarzane są warunki do rozwinięcia przez samochód większej prędkości (nawet o ok. 10 km/h). Ponieważ kanał F został poprowadzony wewnątrz monokoku, który jest homologowany na dany sezon jako całość, konkurencyjne zespoły nie mają możliwości podpatrzenia szczegółów zastosowanych rozwiązań. Nazwa tego rozwiązania pochodzi od litery „f” z loga firmy Vodafone, znajdującego się na górnej części nadwozia bolidu McLaren. Litera ta znajduje się obok wlotu do kanału.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu