Jak się okazało tylko jeden z bolidów Williamsa jeździł we wczorajszych kwalifikacjach z systemem F-duct. Nico Hulkenberg po sprawdzaniu systemu w treningach zdecydował się na start w GP Europy bez nowego układu, gdyż miał problemy ze sterowaniem systemem kolanem.
Co ciekawe w trzeciej części sesji kwalifikacyjnej młody Niemiec uzyskał dokładnie ten sam czas co Rubens Barrichello- 1:38.428. Hulkenberg uzyskał jednak swój wynik wcześniej i to on ruszy dzisiaj z ósmego pola.„Nikt nie spodziewał się, że będę przed Rubensem dzisiaj, ponieważ on był szybszy ode mnie przez cały weekend” mówił w Walencji Hulkenberg.
27.06.2010 12:46
0
Sterowanie systemu kolanem, OWNED. Inny zespół - inna technika włączania.
27.06.2010 12:46
0
To chyba ten system niewiele daje w przypadku williamsa
27.06.2010 12:49
0
Nie byłoby prościej gdyby dodali trzeci pedał? bo z tym kolanem to niezła ekwilibrystyka :P
27.06.2010 12:56
0
nie bo oni zatykają kolanem dziurę, jakkolwiek to brzmi, to nie jest jakaś mechaniczna część
27.06.2010 12:59
0
Acha to najbardziej prawdodobne To im tam musi nieźle zawiewać po jajkach jak ta dziura jest otwarta :) Merc ma coś na pokrętło więc chyba mechaniczna część
27.06.2010 13:22
0
Regulamin zabrania aerodynamiki sterowanej przez kierowcę a kanał F służy do wentylacji kokpitu i tylko przypadkowe przysłonienie wlotu kolanem powoduje że powietrze wydostając się niweluje przepływ nad tylnym skrzydłem. :-)
27.06.2010 13:29
0
To czemu jak Hamilton jedzie na prostej ma policzki nadęte jak trąbkarz? Oni (W McL) sami dmuchają na spoiler?:D
27.06.2010 13:31
0
kanał F - (F-duct) - rozwiązanie techniczne stanowiące sprytne obejście przepisów Formuły 1 odnoszących się do możliwości wpływania na własności aerodynamiczne bolidu. Specjalny kanał biegnie wewnątrz monokoku, od wlotu w jego przedniej części (w górnej części nadwozia, mniej więcej pomiędzy przednimi kołami), wzdłuż kierowcy, do wylotu nad tylnym skrzydłem. Został on zastosowany po raz pierwszy w sezonie 2010 przez zespół McLaren w samochodzie typu MP4-25. W okolicy lewego kolana kierowcy znajduje się w tym kanale otwór, który kierowca może przymykać lub otwierać kolanem. Po otwarciu powietrze wydobywa się z niego do kokpitu, a gdy jest zamknięty, strumień powietrza trafia nad skrzydło i wywołuje dodatkową siłę dociskającą, dzięki czemu stwarzane są warunki do rozwinięcia przez samochód większej prędkości (nawet o ok. 10 km/h). Ponieważ kanał F został poprowadzony wewnątrz monokoku, który jest homologowany na dany sezon jako całość, konkurencyjne zespoły nie mają możliwości podpatrzenia szczegółów zastosowanych rozwiązań. Nazwa tego rozwiązania pochodzi od litery „f” z loga firmy Vodafone, znajdującego się na górnej części nadwozia bolidu McLaren. Litera ta znajduje się obok wlotu do kanału.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się